Skitourguide.net

Czubik (1846m.n.p.m.) i Cielęce Tańce

Ocena użytkowników: / 4
SłabyŚwietny

• Trasa: Schronisko Dol. Chochołowska (1148m.n.p.m.) - Dol Jarząbcza - Przykra Kopa - Czubik (1846m.n.p.m.)  - Dudowa Przełęcz - Cielece Tańce - Dolina Starorobociańska  - Schronisko w Dolinie Chochołowskiej (1148m.n.p.m.)
  • Podejście: ok.750m
  • Zjazd: ok.750m
  • Trudność: maks 32 stopnie (na pewno bardziej stromo niż zjazd z Rakonia) - generalnie szeroko i bez problemów
  • Czas: podejście ok. 3h - 3,5h - na całą skiture trzeba zarezerwować  - nie spiesząc się 6-7h
  • Schroniska: PTTK w Dolinie Chochołowskiej
  • Mapa: Tatry Zachodnie wyd. Sygnatura
  • Przewodniki:JÓZEF OPPENHEIM: "Szlaki Narciarskie Tatr Polskich i główne przejścia na południową stronę" wyd. archiwalne 1936 rok.
  • Sprzęt: Jeśli podchodzimy przez Przykrą Kopę - raki i czekan - można próbować innymi wariantami po prostu na nartach -  zależnie od warunków harszle mogą okazać się niezbędne
  • Uwagi: często na Dudowej Przeł. tworzy się nawis który bardzo utrudnia, bądź wręcz uniemożliwia bezpieczny zjazd do Doliny Starorobociańskiej, tura nielegalna w świetle obecnych przepisów TPN

Świetna jednodniowa skitura - generlanie mało uczęszczana. Startujemy ze Schroniska i zjeżdzamy kawałek drogą - skręcamy w prawo w Dolinę Jarząbczą. Podchodzimy czerwonym szlakiem w kierunku Trzydniowiańskiego Wierchu. Mijamy tablicę upamiętniająca wizytę Jana Pawła II. Podążamy dalej w głąb doliny - przekraczamy Szeroki Żleb (uwaga teren bardzo lawiniasty!!!) - polaną w lewo w górę i dalej przez las do podnóża Przykrej Kopy. Ubieramy raki i przez spiętrzenie Kopy w górę na wierzchołek Czubika, bądź ciut wcześniej trawersem w prawo na Dudową Przełęcz. Tutaj czas na rest i podziwnie pięknych widoczków. Zjeżdzamy z przełeczy uważając na tworzące się często nawisy. Po pierwszej stromiźnie kierujemy się lekko w prawo, trawersując stoki Kończystego Wierchu i dalej przez Cielęce Tańce zjeżdzamy na dno Doliny Starorobociańskiej i kontynuujemy zjzad aż do Doliny Chochołowskiej, którą wracamy do schroniska.

• Skitura na Dudową Przeł.