Skitourguide.net

Studniční hora (1554m.n.p.m.)

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny
  • Trasa: Pec pod Sněžkou (ok. 750 m.n.p.m.) - Hnedy Vrch - Liščí hora (1363m.n.p.m.) - Vyrovka - Studniční hora (1554 m.n.p.m.) - Pec pod Sněžkou
  • Podejście: ok 800m
  • Zjazd: ok. 800m
  • Trudność: zależnie od wariantu, jeśli zjedziemy trasami biegowymi najpierw do Vyrovki i dalej do Pecu - zupełnie bez trudności, niewątpliwą zaletą tego wariantu jest fakt, że w przypadku małej ilości śniegu zwykle na trasach jest go jeszcze sporo. Można również zjazdy komplikować gdyż sama Studnicni Hora oferuje spory potencjał róznych ekstremów, większość mocno lawiniastych. Ciekawym a nietrudnym wariantem (uwaga na lawiniastość terenu) jest zjazd z okolic Modrego Sedla (Pomnik Ofiar Gór) stokiem Modra Stran wprost w dół, do otyczkowanej oficjalnej skialpinistycznej trasy KRNAPu  prowadzącej z Pecu do Vyrovki. Wszyskie zjady poza szlakami są w świetle obecnego regulaminu KRNAP nielegalne. Aktualne info można znaleźć tu: http://www.krnap.cz/skialpinismus/
  • Zagrożenie lawinowe:  Na szlakach praktycznie brak, poza szlakami zagrożenie może być znaczne.
  • Czas:  Podejście ok. 3,5h - 4h. Można trochę skrocić wjeżdzając kolejką na Hnedy Vrch
  • Schroniska:

Lyzarska Bouda

Chata Vyrovka

Lucni Bouda

• Mapa: dowolna mapa Karkonoszy obejmująca rejon Śnieżki i Pecu, dobra mapa online: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/
  • Uwagi: trasa generalnie łatwa ale w przypadku mgły  górne partie moga być bardzo trudne orientacyjnie (poza otyczkowanym szlakiem z Vyrovki do Lucni Boudy), dodatkowy utrudnieniem może być wiatr który w okolicach Równi pod Snieżką osiąga często rozmiary huraganu! Większość trasy pokrywa się z wyznaczonymi trasami biegowymi dlatego w weekendy nie możemy liczyć na samotność.

Trasę rozpoczynamy w Pecu kierując się asfaltową drogą do dolnej stacji wyciągu na Hnedy Vrch. Podchodzimy wzdłuż trasy narciarskiej lub korzystamy z dobrodziejstw cywilizacji i wciągamy się na góre. Od górnej stacji wyciągu trawesujemy w lewo przez las dochodząc do czerwonego otyczkowanego szlaku. Nim w prawo w górę na Lisci Hore i dalej lekko w dół do krzyżówki szlaków przy Chacie na Rozcesti. Tutaj skręcamy w prawo i po chwili docieramy do schorniska Vyrovka. Czeka nas teraz podejscie w okolice Modrego Sedla i Pomnika Ofiar Gór - skąd już bez szlaku na szczyt Studnicni. Całość trasy od Lisci Hory ładna widokowo. Wariantów zjazdów jest sporo - patrz punkt TRUDNOŚĆ.