Skitourguide.net

Babia Góra (1725m.n.p.m.) ze Slanej Vody przez Jedle

Ocena użytkowników: / 4
SłabyŚwietny

Trasa:Chata Slana Voda (ok. 750 m.n.p.m.) - Jedla ( 1348 m.n.p.m.) - Babia Góra (1725m.n.p.m) - Chata Slana Voda

Podejście: ok. 1000m

Zjazd:ok. 1000m

Trudność:bez trudności

Czas podejścia:ok. 4h

Mapa:wyd. Compass lub Sygnatura - Beskid Żywiecki, do zobaczenia na portalu e-góry tu:CompasSygnatura

Zagrożenia: W kopule szczytowej możliwe zagrożenie lawionowe ( przy wysokim stopniu zagrożenia ).Przy mgle trudności orientacyjne! Uwaga na wiatr, który na Babiej osiągą często siłę huraganu i wręcz uniemożliwia wejście. Trasa jest nielegalna w świetle obowiązujacych obecnie przepisów.

Tura przepiękna, widokowo wspaniała - dodatkowo można zjeżdżać trasą podejścia lub żółtym szlakiem opisanym osobno.
Przy dobrych warunkach świetny i urozmaicony zjazd najpierw polanami szczytowymi a nastepnie przez bardzo rzadki las, przecinkami, znów polanami itd. - przy odpowiednim śniegu po prostu bajka. Zjazd jest łatwy - nie przekracza 25 stopni nachylenia.

Startujemy przy Chacie Slana Voda (parking) - najpierw lekko w dół i w prawo - za znakami żółtego szlaku. Teraz pokonujemy aleję Hviezdoslava - to lekko wznoszący się długi prosty odcinek. Podąrzamy ciągle za znakami żółtymi aż do leśniczówki i muzeum Hviezdoslava, tuż za zabudowaniami skręcamy ostro w lewo (zgodnie z żółtym szlakiem). Dochodzimy do stokówki, szlak żółty ucieka w lewo - podchodzimy jeszcze kawałek i skręcamy w prawo w wyraźną drogę do góry. Przechodzimy polanę i wchodzimy w las, następnie na rozdrożu skręcamy w lewo w górę. Podchodzimy wyraźną przecinką aż do następnej polany, przez którą w prawo w górę i dalej przez rzadki las dochodzimy do polan podszczytowych i granicy państwa. Polanami do góry - mijamy szałas - po prawej stronie i jeszcze kawałek na szczyt.

Zjazd tą samą drogą lub żółtym szlakiem - opisanym w osobnym poście tu: Biabia od Slanej Vody.